Tuesday, January 4, 2011

The Beginning,,,,,bermula nya,satu impian...

the later part of 1970's,,,,aku bermain music secara pro dah hampir 3thn.berkerja d.Holiday Inn.pada thn.1976.bersama trio accoustic,,,Johnny Eng,,,one of my teachers,who taught me jazz guitar..banyak juga aku belajar,dari dia...selepas tu,aku main dgn.band Brainchild..dgn,Ismail/June Ahmad Nawab..Shuib[freedom]dan lain2x members....ke melaka...KL.merata tempat kita main..enjoy...ohh lupo den..sebelum tu..ada juga aku kerja dgn.Tom[revolvers]kat beer garden [Ampang Park.]dan Federal Hotel.....last place yg. aku kerja dgn.Brainchild ada lah kat Shangrila nite club,,sebelum Man Senoi[headwind]call aku...masa tu anggota HW.yg.asal nak belah......ok.masa tu.banyak band saperti ...Carefree///Discovery/Headwind/semua nya bekerja d. club2x,d.KL..jarang ada macam skang ni..show sana show sini..kalu ada pon dinner show..jadi masa tu,semua hard core musician,,,dedication/discipline,,,tu lah yg.kita pegang sebagai sa org.pemuzik...jadi aku pon sahut pangilan,,dari Man Senoi.dan tinggalkan Brainchild .dan join HW....pada masa yg.sama.Azmi[saxaphone]pon join...selepas tu baru Man senoi call...zainal abidin untuk bermain Trombone..masa ni aku ingat...mmg besar band ni...yg.main Kybd.[Man senoi n Ron Baskaran..]Guitar..[Aku n Hassan Strollers..]Bass'[Nicky']Drums.[Tom]Saxaphone[Azmi].Trombone [Zainal..]kita berkerja d.Regent Club.{Regent Hotel].masa ni lah,, aku enjoy most,, playing music, banyak aku belajar dari mereka,, .not only can they play an instrument, ..but can sing as well.paling best,,, mereka harmonize,vocal parts,,, aku pon belajar dari mereka dan terus menjadi a part of the band........ok sampai d. sini dulu.......aku pon dah penat......Tunggu Sambungan Nya.d.Episod akan dtg..hehehe...[]bye for now...[]  zulkif...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...